Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství
Assessment strategies in Civic education
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189702Identifikátory
SIS: 267573
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fapšo, Marek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
28. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studieKlíčová slova (anglicky)
assessment, Civic education, formative assessment, summative assessment, specifics of assessment in Civic education, assessment tools, methods of assessment, case studyCílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování a dále interpretovaná metodou "vyložení karet". Výsledkem je pohled na hodnocení z hlediska učitele i žáků v porovnání s pozorováním konkrétních vyučovacích hodin. Výsledky této studie byly vyhodnoceny a dále diskutovány z pohledu specifik občanského vzdělávání a byly navržené další potenciální možnosti využití metod, nástrojů a technik hodnocení s ohledem na možnosti a cíle daného učitele. Tuto práci lze považovat za přínosnou pro další učitele, protože přispívá k lepšímu porozumění problematice hodnocení ve výuce občanské výchovy a poskytuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení této oblasti. Tím přispívá k posílení kvality výuky a podpoře dalšího profesního rozvoje nejen autorce, ale i dalším učitelům. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studie
The aim of the diploma thesis is to document the issue of assessment in civic education at an elementary school by conducting a case study. The study was conducted through an in- depth interview with the teacher, a focus group interview with the students, and participatory observation. The collected data was subsequently analyzed using open coding and further interpreted using the ‚card sorting' method. The result is a perspective on assessment from both the teacher's and students' viewpoints compared with observations of specific teaching sessions. The results of this study were evaluated and further discussed from the perspective of the specifics of civic education. Additional potential options for utilizing assessment methods, tools, and techniques were proposed with consideration of the possibilities and goals of the particular teacher. This work can be considered beneficial for other teachers as it contributes to a better understanding of the assessment issues in civic education and offers specific suggestions and recommendations for improving this area. This contributes to enhancing the quality of teaching and supporting further professional development, not only for the author but also for other teachers. KEYWORDS assessment, Civic education, formative assessment, summative assessment,...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠťastná, Kamila (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 2013AND KEY WORDS ŠŤASTNÁ, Kamila. Forms of the Assessment of Pupils in the Education of the Czech Language and Literature. Prague, 2013. Dissertation. Charles University in Prague, Faculty of Arts, Institute of Czech Language ... -
Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKopecká, Jana (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce Formativní hodnocení ve výuce na 1. stupni základní školy pojednává zejména o hodnocení, jímž učitel poskytuje žákům cílenou radu, a to ve chvíli, kdy lze jejich výkon ještě zlepšit. Jde o velmi časté ... -
Pedagogické hodnocení, vrstevnické hodnocení a sebehodnocení tlumočnického výkonu: jejich rozdíly a podobnosti a vývoj v průběhu studia
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMiketová, Petra (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 30. 5. 2019Teoreticko-empirická diplomová práce se zabývá srovnáním tří typů hodnocení tlumočnických výkonů: hodnocení učitele, hodnocení ostatních studentů ve skupině a sebehodnocení samotného studenta-tlumočníka. Teoretická část ...