dc.contributor.advisor | Dvořáková, Michaela | |
dc.creator | Kubrová, Barbora | |
dc.date.accessioned | 2024-06-18T06:30:48Z | |
dc.date.available | 2024-06-18T06:30:48Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189702 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování a dále interpretovaná metodou "vyložení karet". Výsledkem je pohled na hodnocení z hlediska učitele i žáků v porovnání s pozorováním konkrétních vyučovacích hodin. Výsledky této studie byly vyhodnoceny a dále diskutovány z pohledu specifik občanského vzdělávání a byly navržené další potenciální možnosti využití metod, nástrojů a technik hodnocení s ohledem na možnosti a cíle daného učitele. Tuto práci lze považovat za přínosnou pro další učitele, protože přispívá k lepšímu porozumění problematice hodnocení ve výuce občanské výchovy a poskytuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení této oblasti. Tím přispívá k posílení kvality výuky a podpoře dalšího profesního rozvoje nejen autorce, ale i dalším učitelům. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of the diploma thesis is to document the issue of assessment in civic education at an elementary school by conducting a case study. The study was conducted through an in- depth interview with the teacher, a focus group interview with the students, and participatory observation. The collected data was subsequently analyzed using open coding and further interpreted using the ‚card sorting' method. The result is a perspective on assessment from both the teacher's and students' viewpoints compared with observations of specific teaching sessions. The results of this study were evaluated and further discussed from the perspective of the specifics of civic education. Additional potential options for utilizing assessment methods, tools, and techniques were proposed with consideration of the possibilities and goals of the particular teacher. This work can be considered beneficial for other teachers as it contributes to a better understanding of the assessment issues in civic education and offers specific suggestions and recommendations for improving this area. This contributes to enhancing the quality of teaching and supporting further professional development, not only for the author but also for other teachers. KEYWORDS assessment, Civic education, formative assessment, summative assessment,... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | Výchova k občanství | cs_CZ |
dc.subject | formativní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | sumativní hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | specifika hodnocení OV | cs_CZ |
dc.subject | nástroje hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | metody hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | případová studie | cs_CZ |
dc.subject | assessment | en_US |
dc.subject | Civic education | en_US |
dc.subject | formative assessment | en_US |
dc.subject | summative assessment | en_US |
dc.subject | specifics of assessment in Civic education | en_US |
dc.subject | assessment tools | en_US |
dc.subject | methods of assessment | en_US |
dc.subject | case study | en_US |
dc.title | Hodnocení v hodinách Výchovy k občanství | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-28 | |
dc.description.department | Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 267573 | |
dc.title.translated | Assessment strategies in Civic education | en_US |
dc.contributor.referee | Fapšo, Marek | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools with double curriculum study Teacher Education of Social Sciences for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem práce je zdokumentovat problematiku hodnocení ve výuce OV na ZŠ prostřednictvím případové studie. Studie byla uskutečněna pomocí hloubkového rozhovoru s učitelem, ohniskové skupiny s žáky a zúčastněného pozorování. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování a dále interpretovaná metodou "vyložení karet". Výsledkem je pohled na hodnocení z hlediska učitele i žáků v porovnání s pozorováním konkrétních vyučovacích hodin. Výsledky této studie byly vyhodnoceny a dále diskutovány z pohledu specifik občanského vzdělávání a byly navržené další potenciální možnosti využití metod, nástrojů a technik hodnocení s ohledem na možnosti a cíle daného učitele. Tuto práci lze považovat za přínosnou pro další učitele, protože přispívá k lepšímu porozumění problematice hodnocení ve výuce občanské výchovy a poskytuje konkrétní návrhy a doporučení pro zlepšení této oblasti. Tím přispívá k posílení kvality výuky a podpoře dalšího profesního rozvoje nejen autorce, ale i dalším učitelům. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, Výchova k občanství, formativní hodnocení, sumativní hodnocení, specifika hodnocení OV, nástroje hodnocení, metody hodnocení, případová studie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of the diploma thesis is to document the issue of assessment in civic education at an elementary school by conducting a case study. The study was conducted through an in- depth interview with the teacher, a focus group interview with the students, and participatory observation. The collected data was subsequently analyzed using open coding and further interpreted using the ‚card sorting' method. The result is a perspective on assessment from both the teacher's and students' viewpoints compared with observations of specific teaching sessions. The results of this study were evaluated and further discussed from the perspective of the specifics of civic education. Additional potential options for utilizing assessment methods, tools, and techniques were proposed with consideration of the possibilities and goals of the particular teacher. This work can be considered beneficial for other teachers as it contributes to a better understanding of the assessment issues in civic education and offers specific suggestions and recommendations for improving this area. This contributes to enhancing the quality of teaching and supporting further professional development, not only for the author but also for other teachers. KEYWORDS assessment, Civic education, formative assessment, summative assessment,... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofie | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |