Zhodnocení potenciálu krajiny Novohradských hor pro terénní výuku geografie
Analysis of the landscape potential of the Novohradské Hory for field teaching of geography
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/189947Identifikátory
SIS: 266771
Kolekce
- Kvalifikační práce [20301]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bartoš, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje
Datum obhajoby
31. 5. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Terénní výuka, krajinná interpretace, "sense of place", lokality vhodné pro výukuKlíčová slova (anglicky)
Field education, landscape interpretation, "sense of place", locations suitable for teachingPráce zkoumá potenciál Novohradských hor k terénní výuce geografie a lokality, ve kterých by bylo vhodné demonstrovat vybrané geografické jevy a procesy. V teoretické části se nejdříve zabývá tématem krajinné interpretace a konceptu "sense of place". Následuje literární rešerše, která zpracovává obecnou charakteristiku Novohradských hor. Na základě charakteristiky jsou vybrány hlavní fenomény tohoto území, podle kterých jsou následně vybrány lokality vhodné k výuce. Cílem je zhodnotit, jaký má oblast potenciál k provádění terénní výuky.
The study examines the potential of the Novohradské Mountains for field geography education and identifies sites suitable for demonstrating selected geographical phenomena and processes. In the theoretical part, it first addresses the theme of landscape interpretation and the concept of "sense of place". This is followed by a literature review that processes the general characteristics of the Novohradské Mountains. Based on these characteristics, the main phenomena of the area are selected, based on which suitable locations for teaching are subsequently chosen. The aim is to assess the potential of the area for conducting field education.