dc.contributor.advisor | Matějček, Tomáš | |
dc.creator | Ježek, Zdeněk | |
dc.date.accessioned | 2024-11-29T01:40:19Z | |
dc.date.available | 2024-11-29T01:40:19Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/189947 | |
dc.description.abstract | Práce zkoumá potenciál Novohradských hor k terénní výuce geografie a lokality, ve kterých by bylo vhodné demonstrovat vybrané geografické jevy a procesy. V teoretické části se nejdříve zabývá tématem krajinné interpretace a konceptu "sense of place". Následuje literární rešerše, která zpracovává obecnou charakteristiku Novohradských hor. Na základě charakteristiky jsou vybrány hlavní fenomény tohoto území, podle kterých jsou následně vybrány lokality vhodné k výuce. Cílem je zhodnotit, jaký má oblast potenciál k provádění terénní výuky. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The study examines the potential of the Novohradské Mountains for field geography education and identifies sites suitable for demonstrating selected geographical phenomena and processes. In the theoretical part, it first addresses the theme of landscape interpretation and the concept of "sense of place". This is followed by a literature review that processes the general characteristics of the Novohradské Mountains. Based on these characteristics, the main phenomena of the area are selected, based on which suitable locations for teaching are subsequently chosen. The aim is to assess the potential of the area for conducting field education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Field education | en_US |
dc.subject | landscape interpretation | en_US |
dc.subject | "sense of place" | en_US |
dc.subject | locations suitable for teaching | en_US |
dc.subject | Terénní výuka | cs_CZ |
dc.subject | krajinná interpretace | cs_CZ |
dc.subject | "sense of place" | cs_CZ |
dc.subject | lokality vhodné pro výuku | cs_CZ |
dc.title | Zhodnocení potenciálu krajiny Novohradských hor pro terénní výuku geografie | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2024 | |
dcterms.dateAccepted | 2024-05-31 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.identifier.repId | 266771 | |
dc.title.translated | Analysis of the landscape potential of the Novohradské Hory for field teaching of geography | en_US |
dc.contributor.referee | Bartoš, Jan | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Geography for Teacher Education - History for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Development | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání - Dějepis se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Geography for Teacher Education - History for Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Geography for Teacher Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce zkoumá potenciál Novohradských hor k terénní výuce geografie a lokality, ve kterých by bylo vhodné demonstrovat vybrané geografické jevy a procesy. V teoretické části se nejdříve zabývá tématem krajinné interpretace a konceptu "sense of place". Následuje literární rešerše, která zpracovává obecnou charakteristiku Novohradských hor. Na základě charakteristiky jsou vybrány hlavní fenomény tohoto území, podle kterých jsou následně vybrány lokality vhodné k výuce. Cílem je zhodnotit, jaký má oblast potenciál k provádění terénní výuky. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The study examines the potential of the Novohradské Mountains for field geography education and identifies sites suitable for demonstrating selected geographical phenomena and processes. In the theoretical part, it first addresses the theme of landscape interpretation and the concept of "sense of place". This is followed by a literature review that processes the general characteristics of the Novohradské Mountains. Based on these characteristics, the main phenomena of the area are selected, based on which suitable locations for teaching are subsequently chosen. The aim is to assess the potential of the area for conducting field education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |