Poslední příspěvky

Zobrazují se záznamy 1-10 z 19244

  • Slovní hodnocení z pohledu učitelů soukromé školy 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Forejtková, Kristýna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    The thesis is focused on a verbal assessment from the perspective of private school teachers. The main goal was to understand their view of the verbal assessment. The research was focused on how teachers utilize the evidence ...
  • Kuželosečky jako grafy funkcí - sbírka řešených úloh 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Ajksnerová, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    This thesis focuses on conic sections and approaches them as graphs of functions. Its aim is to highlight the possibility of defining conic sections using functional expressions and to present the connections and differences ...
  • Vliv influencerů na děti mladšího školního věku 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Cidlinský, Pavel (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    This thesis examines the impact of influencers on primary school children. The aim of this thesis is to identify how influencers affect the values, opinions, and behaviors of children, and to explore the potential effects ...
  • Lexikální analýza písní hudební skupiny Umbrtka 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Benešová, Lada (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
  • Hodnocení žáků s odlišným mateřským jazykem 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Ryšavá, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    The diploma thesis focuses on the issue of evaluating pupils from different language backgrounds. The school assessment of these pupils is currently a very relevant topic, as their numbers in Czech schools are increasing ...
  • Přínos výuky geometrické kompozice pro volnou uměleckou tvorbu 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Košťáková, Sára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    The goal of the experiment was to find out what contribution has teaching of geometric composition for mathematic lectures and their attractivity and for free art of the students. In the experiment the students took a ...
  • Bohumír Hanžlík a jeho hudebně pedagogická tvorba pro děti 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Kroupová, Lucie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    The thesis focuses on the contribution of Bohumír Hanžlík's musical pedagogical works to music education practice. The theoretical part includes a biography of this significant figure in the cultural life of Čelákovice, ...
  • Historie a geometrický smysl skalárního, vektorového a smíšeného součinu 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Kindlová, Judita (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    This bachelor thesis focuses on scalar, vector and outer product, their history and applications. It aims to introduce the reader to the problems of vector algebra, highlighting the connections both between subjects and ...
  • Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT na prvním stupni základních škol 

    Výsledek obhajoby: OBHÁJENO
    Nováková, Eliška (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025
    The diploma thesis is focused on the development of reading literacy using RWCT methods in the 1st grade of primary schools. In the theoretical part we define basic concepts such as reading, reading literacy, RWCT methods ...
  • Vizualizace metod odmocňování 

    Výsledek obhajoby: NEOBHÁJENO
    Ješetová, Sára (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2025)
    Datum obhajoby: 16. 1. 2025

© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV