Dopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy
Travel Behaviour of the Prague Suburb Population
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/41437Identifikátory
SIS: 82596
Kolekce
- Kvalifikační práce [20296]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Marada, Miroslav
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Sociální geografie a regionální rozvoj
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
20. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, PrahaKlíčová slova (anglicky)
mobility, travel behavior, suburbanization, car use limiting, PragueDopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Praha
Travel behavior of Prague suburb population Abstract The hinterland of Prague is formed by the process of suburbanization, which influences the spatial structure of whole region. Changed spatial structure puts greater demand on the mobility of the population. The main aim of this work is the research of travel behavior of the Prague suburb population, who makes his movements primarily by the car. The work focuses on the factors influencing travel behavior, which are discussed in theoretical section. The next section discusses the measures against individual transport. The empirical part presents the results of survey in Prague southeast hinterland. Travel behavior is examined in terms of modal split and trip purpose. Further investagation is focused on citizens' satisfaction with the traffic situation in their municipality and reveals their sensitivity to various measures against car use. Key words: mobility, travel behavior, suburbanization, car use limiting, Prague