Zobrazit minimální záznam

Travel Behaviour of the Prague Suburb Population
dc.contributor.advisorNovák, Jakub
dc.creatorPergl, Ondřej
dc.date.accessioned2017-05-07T00:52:56Z
dc.date.available2017-05-07T00:52:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41437
dc.description.abstractDopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Prahacs_CZ
dc.description.abstractTravel behavior of Prague suburb population Abstract The hinterland of Prague is formed by the process of suburbanization, which influences the spatial structure of whole region. Changed spatial structure puts greater demand on the mobility of the population. The main aim of this work is the research of travel behavior of the Prague suburb population, who makes his movements primarily by the car. The work focuses on the factors influencing travel behavior, which are discussed in theoretical section. The next section discusses the measures against individual transport. The empirical part presents the results of survey in Prague southeast hinterland. Travel behavior is examined in terms of modal split and trip purpose. Further investagation is focused on citizens' satisfaction with the traffic situation in their municipality and reveals their sensitivity to various measures against car use. Key words: mobility, travel behavior, suburbanization, car use limiting, Pragueen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectmobilitacs_CZ
dc.subjectdopravní chovánícs_CZ
dc.subjectsuburbanizacecs_CZ
dc.subjectomezení individuální dopravycs_CZ
dc.subjectPrahacs_CZ
dc.subjectmobilityen_US
dc.subjecttravel behavioren_US
dc.subjectsuburbanizationen_US
dc.subjectcar use limitingen_US
dc.subjectPragueen_US
dc.titleDopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-20
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82596
dc.title.translatedTravel Behaviour of the Prague Suburb Populationen_US
dc.contributor.refereeMarada, Miroslav
dc.identifier.aleph001525393
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Geography and Regional Developmenten_US
thesis.degree.disciplineSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální geografie a regionální rozvojcs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Geography and Regional Developmenten_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDopravní chování obyvatel obcí zázemí Prahy Abstrakt Zázemí Prahy je dynamicky přetvářeno procesem suburbanizace, která ovlivňuje prostorovou strukturu celého regionu. Změněná prostorová struktura klade větší nároky na mobilitu obyvatel. Hlavním cílem práce je výzkum dopravního chování obyvatel zázemí Prahy, kteří své přesuny vykonávají především pomocí automobilu. Práce se zaměřuje na faktory ovlivňující dopravní chování, které jsou rozebírány v teoretické části textu. V dalším úseku jsou prezentována opatření působící proti individuální dopravě. Empirická část představuje výsledky terénního šetření, které proběhlo v jižním a jihovýchodním zázemí Prahy. Dopravní chování je zkoumáno z hlediska využívání různých druhů dopravy a účelu cest. Dále je šetření zaměřeno na spokojenost obyvatel s dopravní situací v místě bydliště a odhaluje jejich citlivost na jednotlivá opatření vedoucích ke snížení podílu individuální dopravy. Klíčová slova: mobilita, dopravní chování, suburbanizace, omezení individuální dopravy, Prahacs_CZ
uk.abstract.enTravel behavior of Prague suburb population Abstract The hinterland of Prague is formed by the process of suburbanization, which influences the spatial structure of whole region. Changed spatial structure puts greater demand on the mobility of the population. The main aim of this work is the research of travel behavior of the Prague suburb population, who makes his movements primarily by the car. The work focuses on the factors influencing travel behavior, which are discussed in theoretical section. The next section discusses the measures against individual transport. The empirical part presents the results of survey in Prague southeast hinterland. Travel behavior is examined in terms of modal split and trip purpose. Further investagation is focused on citizens' satisfaction with the traffic situation in their municipality and reveals their sensitivity to various measures against car use. Key words: mobility, travel behavior, suburbanization, car use limiting, Pragueen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.identifier.lisID990015253930106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV