Hmatové vnímání dětí s těžkým postižením zraku s použitím testu STIP
Tactile perception children with severe visual impairment through application of STIP test
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45361Identifikátory
SIS: 124657
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Zrakové postižení, dítě (žák) se zrakovým postižením, těžké zrakové postižení, zrakové vady, hmat, hmatové vnímání, Braillovo bodové písmo, předškolní věk, mladší školní věk, starší školní věk, poznávací procesy, socializace, sociální učení a osobnost zrakově postiženého jedince, možnosti vzdělávání dítěte v ČR (školský systém), integrace, školní úspěšnost dítěte se zrakovým postiženímKlíčová slova (anglicky)
Visually impaired, visually impaired student, child, serious visual impairment, visual handicap, sense of touch, touch perception, Braille, preschool age, early school age, old school age, cognitive process, socialization, personality visually impairment individuals, Czech education system (educational system), integration, school success children with visual impairmentCílem této rigorózní práce je vytvoření uceleného souhrnu získaných poznatků a statistických výsledků při ověřování hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku (5 - 8 let), v mladším školním věku (9 - 12 let) a starším školním věku (13 - 17 let) s použitím testu STIP I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do Braillova bodového písma a prověřuje čtení čísel. Test hodnotí přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost.
The aim of this thesis was to provide a comprehensive summary of findings and statistical results of verification of visually impaired children's tactile abilities in preschool age (5 - 8 years), early school age (9 - 12 years) and older school age (13 - 17 years) using STIP tests I. - III. (Speed of Tactile Information Processing). The STIP test, taken from the English original, is converted into Braille and testing reading abilities of numerals. The test assesses accuracy - error making in lines, rate and concentration.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Speciálně pedagogická podpora žáků se zrakovým postižením ve výuce anglického jazyka v základních školách hlavního vzdělávacího proudu
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOMalotová, Martina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 8. 9. 2015The research work describes the realization of special educational support for pupils with visual impairment (VI) in English language teaching in primary mainstream schools and describe the most common problems that occurs ... -
Výuka českého jazyka dětí a žáků se zrakovým postižením
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOČechová, Magdalena (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 13. 6. 2013NÁZEV: Výuka českého jazyka u dětí a žáků se zrakovým postižením AUTOR: Magdalena Čechová KATEDRA: Katedra českého jazyka VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Simona Pišlová, Dr. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výuku českého ... -
Význam ručních prací v životě člověka s těžkým zrakovým postižením
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOProcházková, Marie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 17. 6. 2013